حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 378×
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۲۶:۵۲
اولین نشست پیرامون طرح همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم برگزار شد.
۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
شناسه : 3590
بازدید 186
7
اولین نشست کارگروه تخصصی همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم در دانشکده علوم قرآنی شیراز روز یکشنبه مورخ 12 آذر ماه برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

سید حمید موسوی رئیس اداره قرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان در این خصوص گفت:این نشست تخصصی با حضور مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاهی در دانشکده علوم قرآنی شیراز و در دفتر خانم دکتر روستائی ریاست محترم دانشگاه انجام شد.که در ابتدا پس از تلاوت قرآن کریم ، حجت الاسلام قانع مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان به این شرح طرح را تشریح نمود: وی بیان داشت همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم با مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه قم اجرا خواهد شد. وی ابراز داشت در همایش مذکور ۸۲ عنوان موضوع به عنوان مبانی یا چالش قرآنی در نظر گرفته شده که پس از طی مراحل مختلف به نتیجه یا تحقق مرجعیت ختم خواهد شد. به گفته حسن قانع هر موضوع از شروع تا ختم به تحقق ، ۶ مرحله را طی خواهد نمود. وی با ابراز اینکه این همایش با توجه به اهدافی که پیش رو دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد از جمع حاضر دعوت نمود تا به منظور انجام همایش استانی و ارسال برگزیده های مطالب به همایش قم همکاری نمایند. وی تاکید داشت شیراز با توجه به دارا بودن مفسرین متعدد در طول تاریخ اسلام و البته حافظان و کاتبین قرآن کریم شهر قرآنی بوده اما در حال حاضر جایگاه حقیقی آن به وضوح به چشم نمی آید و این همایش بستر مناسبی جهت هم خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و جامعه اسلمی و حتی بشری و هم نشان دادن جایگاه علمی قرآنی شیراز و استان می باشد و لازم است از آن حسن استفاده را برد. در ادامه نشست اساتید نیز صحبت نموده و نظرات خود را اعلام داشتند.در نهایت خانم دکتر روستائی رئیس دانشگاه علوم قرآنی شیراز جمعبندی از مباحث ارائه شده انجام داد که عبارتند از : ۱- تشکیل هسته مدیریتی و در ادامه لایه اجرائی همایش در استان. ۲- انتخاب چند موضوع یا مبانی از مجموع موضوعات مطرح شده در آئین نامه که با زیست بوم استان همخوانی داشته باشند.که این امر توسط هسته مدیریتی در استان و با هماهنگی شورای مرکزی همایش در قم انجام خواهد شد.۳- اطلاع رسانی به جامعه هدف متشکل از حوزه های علمیه و دانشگاه های استان.۴- انتخاب تیم داوری با توجه به موضوعات ارائه شده. ۵- جمع آوری و بررسی آثار و محتواهای تولید شده توسط تیم داوری جهت تائید قابلیت لازم به منظور ارائه در همایش استانی.۶- برگزاری همایش استانی.۷- انتخاب آثار برگزیده همایش و معرفی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم. وی در پایان ضمن اعلام آمادگی دانشگاه علوم قرانی شیراز جهت همکاری در تحقق و اجرای همایش استانی ابراز امیدواری کرد انجام این طرح گام موثری در پویائی جامعه علی مذهبی استان و تعامل هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.