حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 378×
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۵:۰۳
برگزاری اولین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم کشور در استان فارس
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
شناسه : 3543
بازدید 269
4
اولین دوره تربیت مربی تدبر در قرآن کریم کشور در استان فارس برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، سید حمید موسوی رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان داشت : در سالهای پس از انقلاب تلاش های بسیار زیادی برای قرآنی شدن جامعه انجام گرفته و شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه فعالیتهای قرآنی مخصوصا در حوزه هنرهای آوایی قرآن کریم بودیم، ولی به موازات رشد در این عرصه، در سایر حوزه های قرآن آموزی مخصوصا در موضوعات تدبری و معارفی قرآنی شاهد رشد متوازن نبوده ایم و در این عرصه هنوز دچار کمبودها و خلل هایی هستیم؛ در همین راستا رهبر معظم انقلاب بیانات و تاکیداتی داشتند که بر اساس این تأکیدات معظم له، فضای قرآن آموزی کشور بایستی به سمت فهم و تدبر ارتقا پیدا کند. یکی از مهمترین فعالیت ها برای دستیابی به این هدف ایجاد، آموزش و ارتقاء شبکه بزرگی از معلمان و مربیان و مدرسان و اساتید تدبر در قرآن در سطح کشور است. از آنجا که توسعه و تعمیق این حرکت ارزشمند ، نیازمند استفاده از ظرفیت های بومی در سطح استان های مختلف و تأمین و تربیت منابع انسانی و کادرهای آموزشی متخصص می باشد، طرح ” تربیت مربی تدبر در قرآن کریم ” به عنوان گام اول جهت بسط و توسعه طرح تدبر در قرآن کریم توسط سازمان دارالقرآن الکریم برنامه ریزی و پیش بینی شده است.  سازمان دارالقرآن الکریم نیز از آنجا که همیشه اهتمام بر برنامه های اثربخش داشته در این راستا با موسسات موفق حوزه تدبر در قرآن کریم وارد مذاکره و تعامل شد که از این جمله موسسه تدبر در کلام  وحی قم می باشد.
موسوی افزود تابستان سال جاری اولین فراخوان جذب قرآن آموز در رشته تربیت مربی تدبر در قرآن کریم انجام شد که بعد از اتمام مهلت ثبت نام و اخذ آزمون ، برای پذیرفته شدگان کلاس های تئوری به صورت مجازی انجام شدند .اما دو جلسه کلاس رفع اشکال دروس تئوری و ۱۰ جلسه کلاس روش تدریس عملی باید حضوری انجام می شدند. وی گفت استان فارس به عنوان پیشگام اجرای این طرح قرآنی از تاریخ ۲۴ آبان تا ۲۶ آبان شرایط حضور متعلمین و استاد دوره را فراهم نمود و کلاس های حضوری در قالب یک کارگاه ۳ روزه انجام شدند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد این دوره آغاز دوره های متعدد تربیت مربی تدبر در قرآن کریم به منظور تکمیل کادر تدبری مورد نیاز در استان باشد. همچنین با انجام این اقدامات هر چند کوچک، شاهد نتایج سودمند و مفیدی در رفع آسیب های فردی و اجتماعی و رشد و توسعه فرهنگ انسان ساز قرآن کریم در جامعه باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.