حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ ساعت تعداد کل نوشته ها : 378×
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۲۰:۵۴
هوای استان فارس معطر به عطر قرآن خواهد شد
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۰۵
شناسه : 3531
بازدید 207
7
با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی سید حمید موسوی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی هوای شهر شیراز و استان ، معطر به عطر قرآنی خواهد شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزار ش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس ، سید حمید موسوی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان داشت با همکاری نهادهای دولتی و غیر دولتی هوای شهر شیراز و استان ، معطر به عطر قرآنی خواهد شد.

موسوی گفت مرحله دوم طرح شهید سلیمانی شامل آموزش قرآن کریم به کارکنان دولت با مدیریت آقای عطاءالله امیدواری دستیار قرآنی استاندار محترم و با همکاری مرکز آموزش مرکز مدیریت برنامه و بودجه استان و ادراه امور قرآنی ادراه کل تبلیغات اسلامی استان به زودی آغاز خواهد شد که در این طرح بالغ بر ۲۰۰۰ نفر از کارکنان دولت در کلاس های آموزش قرآن شرکت خواهند نمود و از تعالیم عملی و اخلاقی آن بهرهمند خواهند شد. موسوی تاکید داشت مرحله اول این طرح ، نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در قالب اخذ آزمون سطح بندی مشمول بخشی از کارکنان دولت در شهرستان شیراز شده است. این طرح تا پایان دوره سطوح عمومی و ورود به مباحث تدبری قرآن کریم طی ۵ سال متوالی ادامه دار خواهد بود که در مرحله اول آن

۲۰۰۰ نفر از کارکنان در شهرستان شیراز پوشش داده شدند و امید است در مراحل بعدی کارکنان دولت در شهرستان ها نیز دراین طرح قرآنی مشارکت داده شوند.

وی افزود از دیگر برنامه های پیش رو سلسله محافل تدبری قرآن کریم در قالب طرح مشکات با مدیریت دارالقرآن شهرداری شیراز و همکاری اعضای شورای قرآن در ۶ برنامه متوالی می باشد. این محافل ماهیانه انجام خواهند شد و اولین برنامه آن سه شنبه ۷ آذر ماه مصادف با ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مقارن با پایان هفته بسیج و آغاز هفته

قرآن و عترت آموزش و پروش در نظر گرفته شده است. در محافل فوق از حضور قاریان ممتاز استان و کشور و حفاظ و مفسران برگزیده بهره خواهیم برد.

در ادامه موسوی از اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ) مستورا ( با همکاری هیات اندیشه بانوان قرآنی ،حوزه های علمیه، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی استان خبر داد. وی گفت این طرح به صورت ملی انجام می شود و استان فارس نیز هماهنگ با کل کشور نسبت به حفظ ۱۲ آیه منتخب بر اساس کتاب مستورا و آموزش مفاهیم آن به مخاطب اهتمام خواهد داشت. این طرح شامل افراد بالای ۱۵ سال بوده و در طول مدت اجراء ، مسابقات با اهدای جوایز ارزشمند و نیز در پایان طرح گواهی پایان دوره به پذیرفته شدگان در آزمون های پایانی اهدا خواهد شد. طرح مذکور از ۲۰ آبان شروع شده وتا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت.

از دیگر برنامه های قرآنی مهم در حال پیگیری، انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین اداره امور قرآنی و هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان با اداراه کل آموزش و پرورش، حوزه علمیه خواهران و دانشگاه فرهنگیان بشیراز در خصوص اجرای گسترده تر و موثرتر برنامه های قرآن در سطح استان می باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس همچنین به تعامل شورای قرآن استان با کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز جهت حمایت و گسترش جلسات دائمی قرآن کریم اشاره نمود. وی بیان کرد در گام اول مقرر شده ۴۰ جلسه قرآن شیراز حمایت شده و از اساتید آنها تجلیل بعمل آید. وی گفت ادارات تبلیغات در شهرستانهای استان نیز در تلاش هستند تا این اتفاق مبارک با همکاری شهرداریها در کل استان محقق شود. از دیگر برنامه های تعامل شده با کمیسیون فرهنگی شورای شهر شهرداری شیراز تجلیل از ۶۰ نفر خادم قرآن در حوزه های مختلف قرآنی می باشد که برای دهه فجر در حال برنامه ریزی می باشد.

رئیس اداره امور قرآنی تاکید کرد برنامه های متعدد دیگری با مدیریت سازمان دارالقرآن الکریم و البته همکاری شورای قرآندر استان پیش رو خواهد بود که امیدواریم زمینه ساز هرچه بهت، برای ورود به ماه مبارک رمضان باشند.

موسوی در پایان گفت : از خداوند می خواهم با تعجیل در فرج حضرت صاحب الزّمان و نجات مردم مظلوم فلسطین ، ماه رمضان پیش رو ماهی پر از شادی و خیر و برکت برای جمیع مومنین و مومنات باشد و انسان های آزاده دنیا باشد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.